Próbálom leírni, suttogni, ... kiáltani nektek,
hogy "odafönt" minket SEMMIBE VESZNEK!
S akik ma IGEN-t mondtok az orbáni CSOK-ra,
Meghurkolt KÖTELET HAGYTOK
a jövő generációkra!

(TDT)

 

 

 

 


A rendszerváltás hajnalán 1989. november 26-án, 4.5 millióan EGY EMBERKÉNT
vettünk részt a "négyigenes" népszavazáson, hogy fontos kérdésekben
EGYÜTT DÖNTSÜNK a JÖVŐNKRŐL.

A rendszerváltás után három évtizeddel ugyanezt MIÉRT NEM TEHETJÜK MEG ?!
... amikor gyermekeink, unokáink,
a felnövekvő generációk,
az egész magyar társadalom jövőjéről van szó!

SZERETNÉM ... nem csak "súgni, szájon és fülön",
hanem KIÁLTANI ... "Mindnyájatoknak, egyenként, külön",
hogy a családok valódi otthona helyett,
MOST négy NEM-ről szól a CSOK, mert
MEGINT ÁT VAGYUNK VERVE ... MI (kis)EMBEREK!

Tudjátok meg, hogy ez ma már nem csak gyanu:
az orbán-matolcsy CSOK = CSak Ocsmány Kamu!

(röviden CSak OcsKamu)

. . .

1. NEM szól a kormánypropaganda arról, hogy ...

Orbán CSOK-ja már több mint 10 éve, 2005-ben megfogant Matolcsy György fejében. Igaz, hogy a 2005-ben Matolcsy György nevével fémjelzett, Kutatási zárójelentésnek álcázott SZELLEMI TORZÓ, még az EURÓPAI OTTHONTEREMTÉSI PROGRAM (rövidítése: EurOP) címet viselte.

Mivel ezt a Kutatási zárótanulmányt (még) a mai napig nem titkosították, ezennel közreadom az eredeti tanulmány szövegét, okulásként annak végiggondolásához, hogy milyen szellemi torzókra épülnek ma, az egész magyar társadalom jövőjét generációkra meghatározó döntések!

(A szövegben a könnyebb áttekinthetőség elősegítésére, sárgával kiemeltem bizonyos részeket és piros alapon fehér betűkkel kritikai megjegyzéseket fűztem hozzá. A tanulmány a jobb oldali fekete mezőben a kézzel mutatott képre kattintva olvasható!)

Több mint 10 éve ez a kutatási zárótanulmány saját definíciója szerint, stratégiai koncepciónak készült, ezért hát napjainkban feltehetők a következő kérdések:
- Az EurOP-2005 "stratégiai programot" miért tartották 10 évig ... és tartják a mai napig titokban?
- A fidesz 2010-es hatalomra kerülése után, miért tartott 5 évig orbán és matolcsy násztánca (pávatánca), amelynek álságosan torzszülött gyermeke, a gondolatban már 10 éve megszületett, ... és 2016-ban bevezetésre kerülő CSOK?

Persze ezt az EurOP-2005 "tanulmányt" olvasva érthető, hogy a már több mint 10 éves "újszülött" fogantatását a PR politikájára oly büszke hatalom titkolja. Hiszen nem lehet büszke egy olyan stratégiai programot megalapozó "kutatási tanulmányra",
amely éppen a 2005-2015-re vonatkozó HAMIS TRENDEKET és teljes társadalomelméleti fogalomzavart tartalmaz.
Ezért csupán a politikai szlogenek tömegére épülő, ORBÁN-MATOLCSY-TÁRSADALOM vízióját írja le,
amely sem a tudomány, sem a társadalompolitika szakmai követelményeinek NEM FELEL MEG,
így erre csak az unortodox gazdaságpolitikához hasonló, TORZ TÁRSADALOMPOLITIKA ÉPÍTHETŐ!

Mindez TITOKBAN történik, az érintett magyar családok, sőt a szakmai szervezetek megkérdezése nélkül, azaz a magyar társadalom feje fölött !
... és lám, "hirtelen" (10 évnyi titkos terhesség után) napjainkban napvilágot lát, a régi kollégiumi
orbán-matolcsy szerelemben fogant torzszülött
CSOK!
... ami CSak Ocsmány Kamu (röviden CSak OcsKamu)

... hogy miért?
ITT elolvasható:

A matolcsyféle EurOP-2005 "kutatásnak" álcázott tanulmány:
HAMIS magyarországi TRENDEKET mutat be a 2005-2015 időszakra vonatkozóan,

a döntéshozók MEGGYŐZÉSÉRE az EU valódi stratégiájára hivatkozik,
- amely a hamisan bemutatott magyar trendek miatt
- Magyarországra egyáltalán NEM ALKALMAZHATÓ!

Így a II. és III. fejezet "stratégiai céljai" és "koncepciói" (a IV. fejezet stratégiai eszközeivel),-HAMISAK és csak a TÁRSADALOM KÁRÁRA MEGVALÓSÍTHATÓK!

A Magyarországi valódi TRENDEK GYÖKERES ÁTALAKÍTÁSÁHOZ azonban,
- EURÓPAI MÓDON KELL(ene) GONDOLKODNI az OTTHONTEREMTÉSRŐL!

A matolcsyféle EurOP-2005 tanulmány egyértelműen megmutatja,
hogy Matolcsy György unortodox téveszméit már több mint 5 évvel a 2010-es hatalomra kerülésük előtt tudatosan megalapozta.

Ugyanakkor, eme gazdasági és társadalompoltikai TORZÓ
ismeretében, a nyilvánossággal rendszeres kapcsolatot tartó
gazdasági szakemberek és társadalomkutatók
el nem évülő felelőssége,

hogy NEM EMELTÉK FEL HANGJUKAT, valamint NEM TÁJÉKOZTATTÁK
(és a mai napig sem tájékoztatják) a félrevezetett nyilvánosságot arról,
hogy MILYEN VESZÉLYEKKEL JÁR,
ha a HATALMAT és Magyarország kasszakulcsát
,
ilyen SZELLEMI TORZÓKRA ÉPÍTŐ VEZETŐK KEZÉBE ADJÁK !!!

Matolcsy György legnagyobb BŰNE
nem az, hogy már 2005-ben TUDATOSAN TÉVEDETT!
… hanem az, hogy a
magyar társadalom feudális kettészakadását
eredményező
tévedéseit, "unortodox gazdaság és társadalompolitika" néven,
Orbán Viktor hatalmi támogatásával,
viktatorikus módszerekkel 2010. óta MEGVALÓSÍTJÁK!

FIGYELEM!
2016-ban, a rezsicsökkentéshez hasonló PR fogásként
bevezetésre kerülő CSOK programmal (CSaládi Otthonteremtési Kedvezmény)
NEM a CSALÁDOK valódi OTTHONTEREMTÉSÉT oldják meg,
hanem újabb generációkat tévesztenek meg,
és életre szóló adósságba kergetik
az amúgy is nehéz helyzetben élő, kiszolgáltatott családokat,
valamint az államkasszát!

 

Akit zavarnak a kritikai megjegyzéseim,
az alábbi kis képre kattintva elolvashatja
a matolcsyféle érintetlen szöveget!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A CSOK program csupán
még MÉLYEBBRE ÁSSA
a TÁTONGÓ TÁRSADALMI SZAKADÉKOT

a kispénzűek és jómódúak között!

A CSOK program a gyermekeink, sőt unokáink generációjába is
beülteti a virtuális magántulajdonon
alapuló
feudális társadalmi berendezkedést!
... amely melegágya a korrupcióra épülő
HŰBÉRI TÁRSADALOMNAK!
-

A tulajdon alapvető tulajdonsága,
hogy a tulajdonos szabadon használhatja és rendelkezhet vele (beleértve az elidegenítést is).

Mivel az embereknek, családoknak a lakhatás (családi otthon) társadalmi létfeltétel, ezért a lakásingatlan esetében a tulajdonnak csak a "szabad használat" tulajdonsága érvényesül!
Hiszen elidegenítés esetén,
másik lakásról kell gondoskodni. Ellenkező esetben
"gazdag hajléktalanná"
válunk.
A hajléktalanság azonban
NEM társadalmi státusz, hanem egyfajta "kényszer társadalmon kívüliség".

A lakás (mint CSALÁDI OTTHON)
olyan
VIRTUÁLIS MAGÁNTULAJDON
,
mintha valakinek
egyetlen ruhája van
!

Azt szabadon eladhatja,
de az érte kapott pénzt
csak meztelenül költheti másra,
mint ruhára.

2. NEM felel meg az európai trendnek a CSOK ...
----------- ... sőt éppen ellentétes azzal !

Nem véletlen, hogy míg a 10 évvel ezelőtti matolcsyféle EurOP-2005 "tanulmány", ha hamisan is, de címében tartalmazta az "európai" jelzőtt, addig ez 2016-ra még a szóhasználatból is elmaradt, és egyszerűen CSOK lett belőle, azaz CSaládi Otthonteremtési Kedvezmény. De még ezzel a három szóval is baj van, mivel egyik mögött sincs valódi tartalom!

Nem véletlenül, nem beszél a CSOK-os kormánypropaganda arról, hogy Dr. Matolcsy Károly vezetésével (aki Matolcsy György kiterjedt nemesi családfája ellenére csak névrokona) már 2004-ben komoly szakértői tanulmány készült Észak és nyugat európai bérlakás rendszerek tanulságai címmel, amely valódi kutatások alapján mutatta be a valódi európai trendeket.
Ez a tanulmány rámutatott arra, hogy a kispénzű családok otthonteremtését
valójában a BÉRLAKÁS RENDSZER OLDJA MEG!


Ebben a megoldásban akár a 2002-es, akár az ezzel teljesen egybecsengő 2004-es európai adatok alapján Magyarország (szégyenteljes) rekord 9%-os értékkel állt az utolsó helyen! Sőt, az államilag TÁMOGATOTT BÉRLAKÁSOK arányát tekintve, már fel sem került a grafikonra (lásd az alábbi harmadik ábrát)!

(A nagyításhoz KATTINTS a grafikonokra!)

------- ------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nem véletlen,
hogy bár a matolcsyféle EurOP-2005
"kutatási zárójelentés" a Társaság a Lakásépítésért Szervezet megbízásából 2005. januárban elkészült, szinte ezzel egyidőben, ugyanennek a témának a kidolgozására, a bécsi
IIBW kutatóintézet kitűnő nemzetközi szakemberekből álló csapata kapott megbízást A Társaság a Lakásépítésért Lakásfelújításért Egyesülettől (TLE). Pontosan 1 évvel a matolcsyféle EurOP-2005 "kutatási zárójelentés" után,
2006. februárjában elkészült a TLE Megvalósíthatósági tanulmánya
, melynek címe:
Közhasznú bérlakásszektor bevezetése Magyarországon.

2006. áprilisában a Novotel Budapest Centrum szállodában megrendezett kerekasztal-beszélgetésen dr. Wolfgang Amann, a bécsi IIBW GmbH szakértője és Seres László a Wienerberger építésze ismertette az elkészült megvalósíthatósági tanulmányt, melynek leglényegesebb állításai:
Magyarországon a bérlakások 9%-os aránya igen alacsony, Kelet-Közép-Európa és Nyugat-Európa országaiban ez az érték jóval magasabb. Az EU-tagállamok átlagos bérlakás aránya 35%, Németországban 58%, Svájcban 65% bérlakás. (lásd a fenti grafikonokat!)
A bérlakásépítés elősegíthetné az építési minőség javulását -hiszen itt az épületet az kezeli a későbbiekben, aki épített - és az építőipar stabilitását is, kiegyensúlyozó hatással lenne a fellendülő, majd visszaeső periódusok hullámzására.
A bérlakások építésére -holland, osztrák és német példákra hivatkozva- közhasznú társaságok alapítását tanácsolják, amelyek kötelezve lennének a költségalapú árképzésre. Korlátolt nyereségtermelésű társaságokként működnének, nyereségüket vissza kellene forgatniuk az újabb beruházásokba.
Az a cél, hogy azok számára is lakásmegoldást kínáljon az új modell, akik nincsenek abban a helyzetben, hogy lakástulajdonhoz jussanak.
A tanulmány felvázolja a Magyarországon megvalósítható közhasznú bérlakás szektor jogi keretét, valamint annak gazdasági működőképességét.
A modellszámítások alapján ez a finanszírozási variáció - relatív csekély mértékű és hatékonyan felhasznált állami támogatás mellett - széles rétegek számára is elfogadható bérleti díjat eredményez.

MINDENKI TUDJON RÓLA, hogy a lakásépítés kedvezményes áfakulcsa sem a CSOK program találmánya, ugyanis éppen 10 éve, ez a 2006. áprilisában a Novotel Budapest Centrum szállodában megrendezett kerekasztal-beszélgetés, a résztvevők beszámolója szerint, így zárult:
"A találkozó összegzéseként Pettkó András, az MDF parlamenti képviselője kiemelte, hogy a jelenlévő pártok mindegyike támogatja a kedvezményes áfakulcsot a szociális lakásépítés esetén. Így annak -a választásokat követő- parlamenti elfogadása leghamarabb május végére megtörténhet."

Nem véletlen, hogy ennek a 2006-os tanulmánynak a valódi európai trendekre épülő megállapításai NEM a matolcsyféle
EurOP-2005
"kutatási zárójelentés" politikai szlogenjeit, hanem a 2004-es, Dr. Matolcsy Károly által készített tanulmány megállapításait erősítik meg. A 2006-os TLE Megvalósíthatósági tanulmány Összefoglaló fejezete olyan javaslatokat fogalmaz meg, amelyek a fenti grafikonokon bemutatott szégyenteljes magyar lakhatási rekordokat,
fokozatosan az európai trendekhez közelítik, és a
MAGYAR CSALÁDOK MILLIÓINAK BIZTOSÍTANAK VALÓDI OTTHONTEREMTÉST!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nem véletlen,
hogy a 2006-os Közhasznú bérlakásszektor bevezetése Magyarországon megvalósíthatósági tanulmányt készítő szakmai szervezetekből álló konzorcium, miután a példásan kidolgozott javaslataik 8 éven át a kormányok részéről süket fülekre találtak, 2014. október 6-án Nyílt levelet írtak Orbán Viktor részére, amelynek Tárgya: Javaslat az Otthonteremtési Tanácsadó Testület újjáalakítására.

A levél alig több mint fél évvel a CSOK program meghirdetése előtt született és a szakmai szervezetek jogos aggodalmát, ugyanakkor jószándékú segítőkészségét mutatta. Íme néhány részlet a nyílt levélből:
"Ezúton is felajánljuk Miniszterelnök úrnak szervezeteink segítő közreműködését, szakmai támogatását és munkáját."

"Jelen levelet megküldtük Lázár Jánosnak, a Miniszterelnökséget vezető miniszter úrnak és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter úrnak is."

"Bízunk benne, hogy az újonnan összehívott Otthonteremtési Tanácsadó Testület értékes hozzájárulást tud nyújtani a magyar családok jövőjéhez, valamint ahhoz, hogy a fiataljaink Magyarországon tervezzék és találják meg otthonaikat, jövőjüket."

SZOMORÚ, hogy e nyílt levél címzettjei (országunk vezetői)
erre a NEM POLITIKAI ALAPON kinyújtott tiszta szakmai kézre,
néhány hónap múlva, a szakmát és a magyar embereket megkerülve,
az orbán-matolcsy CSOK-kal válaszoltak, amely a fentiekben bemutatott
(ám a magyar társadalom elől a mai napig ELREJTETT!)
EurOP-2005
szellemi torzó "tanulmányra" épül!

 

 

 

 

 

 

 


Az SEM VÉLETLEN,
hogy az előzőkben idézett 2006-os nemzetközi TLE tanulmány készítői, éppen a CSOK program meghirdetésének évében, azaz 2015-ben, egy szakértői szervezetekből álló konzorcium keretében OTTHONTEREMTÉS 2015. címmel, egészen friss adatokkal alátámasztott tanulmányt készítettek.
Nehezen értelmezhető másként ez a lépés, mint a valódi szakmai szervezetek aggodalmaként, hogy az otthonteremtés generációkra kiható társadalompolitikai (és gazdasági) CSOK programja, a 10 évvel korábban is aggályos matolcsyféle
EurOP-2005 "tanulmányra" épül.

 

 

Az OTTHONTEREMTÉS 2015. tanulmányt a TLE 2015. március 26-án Közlemény kíséretében adta közre,
amelynek
nyitó mondata: AZ OTTHONTEREMTÉS NEM HAVI NAGYBEVÁSÁRLÁS
Majd zárszóként így fogalmaz:

"Nemzetközi összehasonlításban a bérlakásépítések aránya is drámai: 2013-ban mindössze 158 darab bérlakás épült,
és az idén sem várható sokkal több. Az állam nem vesz részt ennek a szegmensnek a gondozásában. Elcsúszott Magyarországon a szociális lakásépítések, bérlakásépítések fogalmának meghatározása. Itthon a szociális lakásépítést összekeverik, illetve azonosítják a marginalizálódott csoportok lakásellátásának kérdésével. Mindkettő szükséges!
Valójában nincs szociális lakásépítés, bérlakásépítés - a Nyugat-Európában használatos értelemben, amelybe beleértendők a családalapító, pályakezdő fiatalok számára épülő lakások is. Ha megnézzük a kormány demográfiai törekvéseit, akkor egyértelműen választ kellene adni ennek a korosztálynak a lakásigényeire. A TLE kutatásai, amelyeket egyetemisták körében végzett, egyértelműen azt mutatják, hogy a fiatalok korábban alapítanának családot, illetve nagyobb arányban képzelnék el Magyarországon a jövőjüket, ha megfelelő otthonteremtési támogatáshoz jutnának, lennének minőségi, megfizethető bérlakások. "
(TLE Közlemény, Budapest, 2015.03.26.)

Ezzel indította útjára az OTTHONTEREMTÉS 2015. tanulmányt, amely az aktuális európai kitekintésre és a mai magyarországi helyzet pontos elemezésére alapozott, részletesen kidolgozott, konkrét megvalósíthatósági számításokon alapuló javaslatokkal állt elő.

Szintén a döntéshozók és nem utolsó sorban a magyar társadalom szakmai információkkal, elemzésekkel és javaslatokkal való ellátására hozták létre a http://www.igylakunk.hu honlapot, amelynek szakmai partnere az 1996 óta működő Társaság a Lakásépítésért Lakásfelújításért Egyesület (TLE). A honlap mottója:
"Célunk ezzel a honlappal, hogy a hazai problémákra felhívjuk a figyelmet,
eloszlassuk a tévhiteket, megoldási javaslatokat mutassunk be."

A honlap a kormány által keltett információs vákuumot is igyekszik kitölteni, így például naprakész és az érdeklődők szempontjai szerint rendezett információkat és kalkulációkat tartalmaz a lakásépítésről, a bérlakásokról, vagy éppen a CSOK programról is: http://www.igylakunk.hu/blogok/item/767-keves-a-csok-nak-megfelelo-ingatlan

 

 

 

 

 

 

 

 

3. NEM AKARJÁK tudomásul venni a MATOLCSIZMUS hívői,
--------------------- hogy a családalapú (európai) társadalompolitikában, a

----- CSALÁDI OTTHON .(lakó)ingatlan TULAJDON !!!

Mint sok más társadalmi és gazdasági mutatóban, a ROSSZ REKORDOK fűződnek Magyarországhoz. Európa legfejlettebb országaiban az emberek 40-65%-a bérlakásban lakik. Magyarországon 1990. után abszurd lakás privatizáció következett be, majd az állam teljesen kivonult a bérlakás építésből, mindezek eredményeként Magyarországon napjainkban is, a bérlakások aránya alig éri el a 9%-ot!
Mi vagyunk a világ legtöbb (kényszer) lakástulojdonosának és (kényszer) kisvállalkozásának az országa. Mindkettőnek óriásiak a társadalomban és gazdaságban érzékelhető NEGATÍV (visszahúzó) HATÁSAI (pl. az életre szóló eladósodás, vagy a munkaerőmobilitás teljes hiánya!).

ÚJRA ÉS ÚJRA MONDJUK KI, ---------------
hogy a CSALÁDI OTTHON NEM AZONOS a MAGÁNTULAJDONÚ LAKÁSSAL! ----


Az igazi OTTHONTEREMTÉSI társadalompolitika lényege: ----------------
DRÁGA LAKÁSTULAJDON HELYETT, ------------
Olcsó Bérlakás a CSaládoknak!

Vagyis orbán-matolcsy CSOK-ja helyett OBCs!

 

A fentiekben bemutatott európai trendekre épülő
minden valódi szakmai tanulmány és javaslat ELLENÉRE

a CSOK program alattomos módon becsempészve, azaz kimondatlanul,
a matolcsyféle EurOP-2005
"kutatási zárójelentés"-re épül!
Íme néhány árulkodó idézet a matolcsyféle "tanulmányból":
(a pirossal kiemelt kritikai megjegyzéseim, a fekete mezőben elhelyezett képekre kattintva olvashatók!)

"Az EurOP koncepciója és javasolt eszközrendszere … a magántulajdonú saját otthont tekinti a lakáspolitika döntő elemének." (Matolcsy EurOP-2005, 48.o.).


"Az öngondoskodás az új stratégiai koncepcióban azonos a saját otthon megteremtésével. … döntően nem az államnak, az önkormányzatnak, a non-profit szektornak vagy bármelyik más gazdasági szereplőnek az elsőrendű
felelőssége az egyének és családok otthonteremtése, ez alapvetően az egyének és családok feladata, …"

(Matolcsy 2005, 53.o.)


"Az állam lakáspolitikai támogatása ezért lényegében előrehozott nyugdíjtámogatást jelent, ahol egy mai otthonteremtés egy egész életre szóló beruházást is jelent. … az aktív korban állami segítséggel lehetővé tesz olyan vagyonfelhalmozást, amelyet a nyugdíjas évtizedekben lehet felhasználni." (Matolcsy 2005, 54.o.)


"A koncepció abból indul ki, hogy az évi 40-50 ezer új otthon megépítése olyan húzóerőt jelent az ingatlanpiacon, amely a társadalom nagy csoportjait érdekelté teszi a lakás mobilitásban." (Matolcsy 2005, 55.o.)


"Jelenleg az üzleti szektor esetében egy olyan készlet jellegű lakásállomány halmozódott fel, amely értékesítésre vár,
de ez a kínálat nem találkozik a kereslettel, mert a potenciális kereslet legnagyobb részét kitevő fiatal pályakezdők és fiatal családok a saját erő hiányában nem tudnak valós kereslettel fellépni."
(Matolcsy 2005, 69.o.)


"… az államháztartás számára az EurOP bevezetése nem nullszaldós, hanem 100 %-os többletbevételt hoz." (Matolcsy 2005, 70.o.)


"Az EurOP javaslatainak összeállításakor döntést kellett hozni arra vonatkozóan, hogy a magyar hosszú távú lakásstratégia alapvetően a tulajdont, vagy a bérletet állítsa középpontjába. Javaslatunk szerint a tulajdon megszerzését kell az állami lakáspolitikai támogatási rendszer középpontjába állítani." (Matolcsy 2005, 82.o.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. NEM a 3 millió kispénzű CSALÁD
-------------------- OTTHONTEREMTÉSÉRŐL szól a CSOK!

NYÍLTAN MONDJUK KI, hogy a CSOK az orbáni pávatánc közben tett, számtalan eddigihez hasonló
HAZUG ÍGÉRETEKBE rejtett üzenet, amivel eltakarják, hogy tulajdonképpen a "szocpol" lakástámogatási rendszerének reinkarnációjáról van szó!

A CSOK NEM OTTHONHOZ, hanem MAGÁNTULAJDONHOZ segíti a jómódúakat,
miközben a kispénzű családokat a (virtuális) MAGÁNTULAJDON egy életre eladósítja!

Akárcsak a devizahitelesek "végtörlesztése", az állami földek "nyílt" árverése, a trafikok "nyílt" pályáztatása, az egykulcsos SZJA, a PR "rezsicsökkentés", a világrekord 27%-os ÁFA, stb. ... a CSOK is a jómódúak, vagy inkább a pénzes befektetők, az orbániai új arisztokrácia kiváltságos játéka!

A valódi európai trendeket tükröző fenti szakmai anyagok alapján, a magyar családoknak joguk van, a valódi otthonteremtést támogató társadalom és gazdaságpolitikát követelni a kormányon lévő hatalomtól!

Vagyis az állam a polgárai által befizetett adóforintok egy részét bérlakásokra, azaz magukra az EMBEREKRE, a CSALÁDOKRA költse! Mivel az állami költségvetés az állampolgárok pénzével gazdálkodik, és ezt az állampolgárok megbízásából teszi, ez a valódi ÖNGONDOSKODÁS!
... vagyis NEM IGAZ,
hogy "Az öngondoskodás … döntően nem az államnak, ... az elsőrendű felelőssége,
... ez alapvetően az egyének és családok feladata, …"
(Matolcsy 2005, 53.o.)

A CSOK program mérhetetlen cinizmusa, hogy DUPLA ÖNGONDOSKODÁST VÁR EL a családoktól, amikor a költségvetésbe befizetett saját pénzüket feltételekhez kötött "támogatásként" adja vissza, annak fejében, hogy ha a "támogatott" összeg többszörösével, azaz egy életre szóló adóssággal ismét "öngondoskodik" a család!

Ezt a cinizmust csak tetézi, hogy a társadalmi létfeltételnek tekinthető családi otthon megteremtését üzleti tranzakciónak tekintik (lásd a fenti EurOP-2005 idézeteket!) és ezekbe a tranzakciókba, meglévő és még meg sem született emberi életekkel üzletelnek. Ráadásul hazug, eltitkolt módon úgy tervezik, hogy

"… az államháztartás számára az EurOP bevezetése nem nullszaldós, hanem 100 %-os többletbevételt hoz." (Matolcsy 2005, 70.o.)

Arról még számításokat sem végeztek, hogy ha ennek az aljas emberkereskedelemnek a vonzatait a családi kassza oldaláról vizsgálnánk, akkor milyen egyenleget kapnánk?!
Vajon 3 gyerek 18-20 évi felnevelési költségei, hogy viszonyulnak az egyszeri 10 millió forinthoz,
amit az állam kecsegtető "támogatásként" nyújt, visszaélve azzal,
hogy az emberek többsége csak a (számára) nagy számot nézi,
az azzal vállalt életre szóló kötelezettségeket felmérni sem tudja.

BOTRÁNY!
A KSH adatai szerint 2013-ban 158 darab,
2014-ben 293 darab BÉRLAKÁS ÉPÜLT Magyarországon!


Az állam tehát bízza az egymást szerető EMBEREKRE a CSÓK-ot,
mert azzal maguk is szépen elboldogulnak!
A családok ugyanis NEM ingatlan kereskedők,
így NEM VIRTUÁLIS (lakás)TULAJDONRA,
hanem BIZTONSÁGOSAN (generációkon át) ÉLHETŐ OTTHONRA van szükségük!

... azaz drága lakástulajdon helyett, Olcsó Bérlakás a CSaládoknak!
Ne 10 millió forintot,
hanem OLCSÓ BÉRLAKÁSOKAT kínáljanak 10 millió magyar embernek!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akiket még NEM GYŐZTEK MEG a fentiek ...

arról, hogy a CSOK program NEM a kispénzű CSALÁDOK OTTHONTEREMTÉSÉRŐL szól, azoknak AJÁNLOM FIGYELMÉBE a kormány 2016. január végén tartott sajtótájékoztatóját, különösen a sárgával kiemelt rendelkezéseket, amelyeket "természetesen" visszamenőleges hatállyal érvényesít!

Ezekből a rendelkezésekből egyértelművé válik, hogy
a kormány a CSOK programmal (is)
a FEUDÁLIS MAGYARORSZÁG
új arisztokráciájának létrejöttét támogatja,
és NEM A CSALÁDI OTTHONTEREMTÉST!

 

T.Dénes T. (www.titoktan.hu), 2016. február 1.

BOTRÁNYOS
kormányrendeletek!